Witareksja – jak się ustrzec przed niedoborami witamin?

Czym jest witareksja? To nic innego jak niedobór witamin. O ile wiosną i latem, gdy spożywa się więcej świeżych owoców i warzyw, łatwiej jest utrzymać odpowiedni poziom wartości odżywczych w organizmie, obecnie – w sezonie jesienno-zimowym – jest to już trudniejsze. Czy w ogóle da się ustrzec przed witareksją, nie stosując dodatkowej suplementacji…? Czy, będąc w ciągłym biegu i nie spożywając odpowiednio zbilansowanych posiłków, można mieć „wzorowe” wyniki? O tym w dzisiejszym tekście!

Przyczyny witareksji

Jak już wspomnieliśmy, do głównych przyczyn witareksji zaliczamy kilka czynników. Przede wszystkim – jest to nieregularne jedzenie posiłków złożonych z wysoko przetworzonych produktów. Stres również niczego nie ułatwia… Żyjąc w biegu, pod napięciem, bardzo łatwo o „odreagowywanie” jedzeniem i – tym samym – spożywanie pustych kalorii, fast foodów i ogromnych ilości słodyczy. Bardzo często zdarza się też tak, że w pogoni za idealną sylwetką, kobiety katują się drastycznymi, niskokalorycznymi dietami… To również powoduje niedobory witamin, a może wręcz prowadzić do poważnych schorzeń.

Zmiany, które warto wprowadzić, by uniknąć witareksji

Postanowiliśmy opublikować dla Ciebie kilka wskazówek, by ułatwić Ci zapobieganie niedoborom witamin lub – w przypadku pojawienia się już problemu – jego rozwiązanie.

Grunt to regularne posiłki

Jeżeli chcesz się ustrzec przed witareksją, koniecznie zacznij staranniej przygotowywać swoje posiłki. Czasami bez problemu można zrobić większość rzeczy na kolejny dzień wieczorem, gdy czasu jest nieco więcej. Następnie, rano wystarczy już tylko spakować posiłki, dzięki czemu oszczędzisz dużo czasu (i niepotrzebnego stresu związanego z tym, czy zdążysz zjeść śniadanie)! Nawet jeśli jesteś pewien, że nie ma szans, by udało Ci się regularnie przygotowywać jedzenie, zawsze możesz skorzystać z usług jednego z wielu cateringów dietetycznych, dostępnych na rynku. Obecnie ich wybór jest tak duży, że na pewno znajdziesz taki, który będzie idealny dla Ciebie!

Przekąski? Najlepsze są te najprostsze!

Wiele osób nie wyobraża sobie życia bez „czegoś na ząb” między głównymi posiłkami. Co wtedy? Najczęściej sięga się po batony, czekoladę czy fast food – dostępny niemal wszędzie, na wyciągnięcie ręki. Zdecydowanie lepszym sposobem jest natomiast zjedzenie jabłka, banana czy śliwki! Pamiętaj, że surowe warzywa i owoce są najbardziej bogate w witaminy.

Staraj się unikać stresu!

Kolejnym ważnym aspektem jest unikanie zbędnych napięć… Stres potrafi działać destrukcyjnie na cały organizm! Może on spowodować m.in. niedobory witamin B i C, tak ważnych dla funkcjonowania ludzkiego ciała. Jak unikać stresu? Czy jest to w ogóle możliwe w dzisiejszym świecie? Oczywiście – nie należy to do najprostszych działań, ale pamiętaj, że nie ma niemożliwego!

Dobry początek dnia? Dobrze zbilansowane śniadanie!

Zdarza Ci się zaczynać dzień od czarnej, mocnej kawy na pobudzenie…? A może pierwszy posiłek spożywasz dopiero w porze lunchu, gdy sobie o nim przypomnisz…? Wiele się mówi o tym, że śniadanie jest kluczowe w naszej codziennej diecie i jest w tym naprawdę dużo prawdy. Warto zaczynać od pełnowartościowego posiłku, bogatego w witaminy i minerały. Wtedy ryzyko witareksji będzie zdecydowanie niższe!

Witareksja – da się przed nią ustrzec!

Jak widzisz, stosując się do naszych porad, można się skutecznie ustrzec przed witareksją. Jeżeli jednak już teraz wiesz, że nie jesteś w wdrożyć w życie wszystkie nasze wskazówki, pamiętaj, że w aptekach zawsze możesz znaleźć wiele suplementów, które mają na celu uzupełnienie ewentualnych niedoborów. Oczywiście, najpierw należy skonsultować się z lekarzem lub farmaceuta, który pomoże Ci dobrać odpowiedni preparat.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *