Jak się więcej ruszać? 5 sprawdzonych sposobów!

Wiele osób twierdzi, że przy siedzącej pracy i – z konieczności – poruszania się w większości autem lub komunikacją miejską, nie ma szans na jakąkolwiek aktywność w tygodniu. Niestety, takie podejście często skutkuje obecną (lub przyszłą) otyłością, nie pisząc już o innych, potencjalnych problemach zdrowotnych… Jeżeli i Ty myślisz w ten sposób, ten tekst jest także dla Ciebie! Poznaj 5 sprawdzonych sposobów na to, jak – w prosty sposób – zacząć się ruszać!

A może rower?

Jak daleko masz do pracy? Jeżeli dystans jest zbyt odległy na pieszą wędrówkę, a Ty zazwyczaj wybierałeś auto czy komunikację miejską, może czas zastanowić się nad alternatywnym środkiem transportu, szczególnie wtedy, gdy nie jest ślisko…? Co powiesz na rower? Nawet jeżeli nie jesteś od początku przekonany do tego pomysłu, pamiętaj, że w coraz większej ilości miast można korzystać z rowerów miejskich. To doskonała metoda, by wypróbować, czy taka metoda komunikacji jest dla Ciebie!

Winda zamiast schodów

Gdy już dotrzesz do pracy, w jaki sposób poruszasz się po budynku? Zdecydowana większość osób korzysta z wind, jednak my chcielibyśmy zachęcić Cię do używania schodów! To doskonała metoda, by spalić sporo kalorii i jednocześnie zadbać o wygląd nóg i pośladków! Pomyśl, że wiele osób specjalnie po to chodzi na siłownię, by wspiąć się na „ente” piętro, korzystając z bieżni czy schodów treningowych. Ty możesz mieć to zupełnie „za darmo”! To przecież same korzyści, więc żal nie spróbować! Wejście i zejście po schodach kilka, a może nawet kilkanaście razy dziennie to już znacząca aktywność w ciągu dnia!

Gimnastyka przy biurku

Co, jeśli pracujesz na parterze, a do biura masz tak daleko, że nie da się dojechać rowerem? Może spróbujesz „biurowej gimnastyki”? Siedząc przed ekranem komputera, miarowo napinaj mięśnie brzucha albo mocno złącz stopy i kolana, a następnie naciskaj nimi na siebie. To tylko dwa ćwiczenia spośród wielu, które możesz wykonywać także w trakcie pracy. Co istotne – żaden z Twoich współpracowników nie będzie nawet widział, że robisz trening! Nie narazisz się więc na ewentualne słowa krytyki czy bezzasadny śmiech. Twoje ciało Ci za to z pewnością jednak podziękuje… Podziękuje lepszą kondycją i świetnym wyglądem! Czy warto? No pewnie, że tak!

Spotykaj się… na spacerze!

Jeżeli masz pracę, która polega na częstych spotkaniach ze współpracownikami, co powiesz na wprowadzenie zwyczaju, że raz/kilka razy w miesiącu cykliczny meeting odbywa się w formie…spaceru? Nie musicie szukać lasu, parku czy innego „zielonego” miejsca! Czasami wystarczy połączyć przyjemne z pożytecznym i wspólnie wybrać się na obiad do miejsca nieco oddalonego od Waszego biura! Skoro jesteśmy już przy takich „wędrówkach”, pora na ostatni sposób na aktywność, pracując całe dnie za biurkiem!

Jeśli już wstajesz zza biurka… idź dalej!

Idealna sytuacja wyglądałaby tak, że raz na godzinę wstajesz zza biura i idziesz się przejść. Oczywiście, doskonale znamy realia pracy biurowej i wiemy, że to w większości przypadków niemożliwe. Nikt jednak nie twierdzi, że nie możesz drukować niezbędnych dokumentów przy drukarce na innym piętrze czy iść do łazienki nieco bardziej oddalonej od Twojego stanowiska pracy! To każdorazowo zajmie Ci tylko chwilę dłużej, a dodając tych „kilka razy” każdego dnia, okaże się, że łącznie przeszedłeś niezły dystans!

Ruszaj się – to proste (i skuteczne)!

Jak widzisz, warto się ruszać i zmieniać swoje nawyki! Czasami tak niewiele znaczy tak wiele… Mimo że może teraz wydaje Ci się to nie do zrobienia, zacznij od jednej zmiany, by następnie stopniowo zwiększać ilość ruchu dzięki naszym sposobom! Powodzenia – pamiętaj, że w Ciebie wierzymy!

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *