Domowa, bezcukrowa granola

Składniki (duży słoik):

  • 100 g „grubych” płatków (owsiane, jaglane, jęczmienne lub gryczane),
  • 100 g płatków jaglanych,
  • 150 g ulubionych orzechów,
  • 100 g ulubionych ziaren (dałam słonecznik i chia),
  • 130 g suszonych daktyli lub rodzynek,
  • 1/4 szklanki wody + woda do namoczenia daktyli,
  • łyżka naturalnego kakao,
  • opcjonalnie: cynamon i kardamon.

Sposób przygotowania:

Daktyle zalewamy wrzątkiem, odstawiamy na 15 min., a następnie odcedzamy i blendujemy ze świeżą wodą na mus. Wszystkie pozostałe składniki mieszamy ze sobą w dużej misce, po czym dodajemy zblendowane daktyle i całość dokładnie mieszamy (wszystko powinno być oblepione daktylami, jeżeli nie jest lub jeżeli wolicie słodszą granolę to możecie dodać dodatkowo 1-2 łyżki miodu lub syropu z agawy). Granolę przekładamy dłońmi na dużą blachę (z wyposażenia piekarnika) wyłożoną papierem do pieczenia, ugniatając ją w dłoniach, aby powstały grudki (jak przy robieniu kruszonki). Blaszkę wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do 190 stopni (góra-dół) i pieczemy 15-20 minut, co jakiś czas mieszając masę. Po upieczeniu odstawiamy do całkowitego ostygnięcia, a potem przekładamy do szklanego pojemnika lub słoika.

 

Zdjęcie i przepis pochodzą ze strony: http://www.dziewczynainformatyka.pl/odzywianie/domowa-granola-slodzona-daktylami

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *